آیین باز گشایی

 

آیین بازگشایی مراکز تخصصی حوزه های علمیه  اصفهان

(ویژه طلاب جدید الورود)

مراسم افتتاحیه مراکز تخصصی فقه واصول النفیسه و فاطمه الزهرا (علیها السلام) ومجتهده امین ویژه طلاب جدیدالورود سال تحصیلی 93-94 روز پنج شنبه 20 /6/93 در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه از ساعت 10:30 لغایت13  برگزار شد.

محوریت این  مراسم برتوجه طلاب به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام )و رسالت طلاب آنان در قبال معارف مهدوی و پاسخگویی برنیاز جامعه قرار داشت

مراسم

 از جمله برنامه های این مراسم، تلاوت قرآن توسط سرکارخانم کریم زاده.استاد و داور بین المللی قرآن کریم، همراه با تأکید بر رسالت طلاب در زمینه تعمیق بیشتر بر یادگیری متون و علوم قرائت قرآن و کسب مهارت در این زمینه بود.

سرکارخانم کریم زاده

در این مراسم حجه الاسلام و المسلمین رفیعیایی از اساتید برجسته اخلاق حوزه های علمیه اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به خلوص نیت درتمامی زمینه ها به ویژه در تحصیلات ، زی طلبگی و اخلاق صنفی روحانیت را محور اساسی در وصول به اهداف دانستند.ایشان تحصیل بدون خلوص و بدون توجه به اخلاقیات صنفی روحانیت را، آفت تحصیل معرفی کردند.

این استاد اخلاق توجه ویژه به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام)را وظیفه همه طلاب دانستند و از حاضران در خواست کردند که فرصتی را به صورت روزانه جهت خلوت با امام زمان عصر (علیه السلام) قرار دهند تا در نتیجه ی این توجه چشمه های علم  به روی آنان باز شود.

ایشان درباره شخصیت «سیده نفیسه» به عنوان برجسته ترین الگوی معنوی بر طلاب به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن تشریح مختصری از زندگی ایشان ، نقطه عطف او را توجه ویژه به معنویات، عبادت و تلاوت قرآن معرفی کردند.

از دیگر برنامه های این مراسم سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین ابطحی مدیر حوزه های علمیه خواهران بود.ایشان ضمن خیر مقدم به طلاب جدیدالورود با تأکید برارزش تحصیل درحوزه های علمیه خواهران به ویژه مراکز تخصصی طلاب را به تداوم بر وضو و طهارت در زمان تحصیل ، انتقال دانسته ها ی علوم خود به مخاطبین در سطح جامعه و ضرورت تحصیل عمیق و تفقه در دین سفارش کردند.

حجه الاسلام و المسلمین ابطحی، با اشاره به فرمایشاتی از مراجع و بزرگان حوزه های علمیه در خصوص قداست تحصیل و تدریس در حوزه های خواهران و رسالت تبلیغی طلاب خواهر به عنوان نیروی کارآمد وفعال تأکید کردند و از آنان خواستند با تأکید برسفارشات ایشان ، همواره از فرصت های پیش رو به شیوه ای شایسته برای انتقال مفاهیم و آموزه های دینی استفاده نمایند.

در این مراسم بسته هایی با محتوای کتاب رشد، نوشته علی صفائی حائری، بروشور با موضوع ضرورت توجه به امام زمان (علیه السلام)و جایگاه معرفتی ایشان و رسالت طلاب و الفبای طلبگی و … به شرکت کنندگان اهدا گردید.

 

 

 

  • عسگری
    نظر از: عسگری
    1393/07/23 @ 03:46:08 ق.ظ

    عسگری [عضو] 

    سلام عزیزجان
    عرض ادب و احترام
    جهت تکمیل این خبر ، بنده با اجازه این مطلب را در وبلاگ مؤسسه مجتهده امین(ره)بازنشر می کنم.
    موفق باشید.
    یاعلی

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.