نمایشگاه تنگه احد علوم انسانی (ویژه هفته دفاع مقدس)

 

باسمه تعالی

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):
     «اصلاح در علوم انسانی و تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست و اصلاح این پایه‌ها نیز در گرو ارتباط مؤثر با حوزه‌های علمیه و علمای دین است»

1/12/92

 

نمایشگاه تنگه احد علوم انسانی

      نمایشگاهی با عنوان تنگه احد علوم انسانی، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه برگزار شد.

      این واقعیت که در حوزه علوم انسانی، خلاقیت ها رو به افول نهاده ودشمن نیز از این حوزه احساس خطر نمی کند و شاید یکی از راه های آسیب پذیری کشور ما (علیرغم فراوانی افتخاراتش) در این تنگه باشد، واحد فرهنگی مرکز فقه و اصول النفیسه را بر آن داشت تا با نگاهی متفاوت به مسأله شهید و شهادت بپردازد . لذا با همکاری مقطع سطح (2) اقدام به برپایی نمایشگاهی با عنوان تنگه احد علوم انسانی نمود.

        در این نمایشگاه که در چادری ساخته شده از گونی، برپاشد؛ از نمادهای هشت سال جنگ تحمیلی، از قبیل کلاه، قمقمه، پوکه گلوله توپ، پوتین، گل لاله، سربند نام اهل بیت (علیهم السلام)، پلاک و تصاویری از شهدای علوم انسانی و…. برای فضا سازی استفاده شد و برپا کنندگان آن، ضمن بیان مختصری از جنگ احد به فرماندهی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و شکست مسلمانان علیرغم پیروزی نخستین در نتیجه عدم توجه به فرمان نبی مبنی بر حفظ تنگه احد، سعی نمودندبازدیدکنندگان را متوجه این سؤال اساسی نمایند که چرا علیرغم شهادت مطهری ها و بهشتی و دستغیب ها و … در ابتدای انقلاب اسلامی، دیگر شاهد باز بودن درب باغ شهادت بر روی دانشمندان علوم انسانی نیستیم؟ به بیان بهتر تنگه احد علوم انسانی کجاست؟

      فرمان مقام معظم رهبری به فعالان حوزه فرهنگ، مبنی بر لزوم تحول علوم انسانی و اصلاح پایه های معرفتی آن، به شرط ارتباط مؤثر با حوزه های علمیه و علمای دین، وظایفی را متوجه طلاب و علمای دین می کند که در این نمایشگاه، در قالب مسابقه ای ، به طور غیر مستقیم به شرکت کنندگان انتقال یافت. 

 

  • نظر از: 8812205689
    1393/07/10 @ 09:41:20 ب.ظ

    [عضو]

    با سلام
    واقعا مدرسه فعالیه خوشا به حال طلابی که در چنین مدرسه فعالی اموزش میبینن و احسنت به این مدیریت و معاونت فرهنگی واقعا زیبا دفاع مقدس را به تصویر کشیده اید
    خدا اجرتان دهد
    در پناه حق

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.