گوشه ای از فضایل امام حسین (ع)


1 - پيامبر صلّى اﷲ عليه و آله و سلم فرموده است كه : من پدر اوﻻد فاطمه ام .
 
 ٢ - حذيفه مى گويد : روزى حضرت رسول صلّى اﷲ عليه و آله و سلم را ديدم كه دست امام حسين عليه السﻼم را گرفته بود مى فرمود : اى مردم اين حسين بن على است ، او را بشناسيد ! به آن خدايى كه جانم به دست قدرت اوست سوگند ياد مى كنم كه او در بهشت است و دوستان او در بهشتند و دوستان دوستان او در بهشتند.
  ٣ - حسن و حسين دو گل بوستان حضرت رسول صلّى اﷲ عليه و آله و سلم هستند .

 ٤ - جبرئيل سيب و به و انار بهشتى براى حضرت امام حسن و امام حسين عليه السﻼم فرود آورد و به آنها داد.

 ٥ - پروردگار به امام حسين عليه السﻼم جامه اى هديه داد كه پودش از پرهاى بال جبرئيل بود.
 
 ٦ - سلمان فارسى رحمة اﷲ مى فرمايد :
روزى حضرت امام حسين عليه السﻼم را ديد م كه در دامن جد خود حضرت رسول صلّى اﷲ عليه و آله و سلم نشسته بود و او را مى بوسيد و مى فرمود : تويى سيد و بزرگوار و پسر سيد و بزرگوار و پدر سادات و بزرگواران ، تويى امام ، پسر امام ، پدر امامان و پيشوايان ، تويى حجت خدا، پسر حجت خدا، پدر حجت هاى خداوند، نه حجت از صلب تو به وجود خواهد آمد كه حجت نهم قائم عليه السﻼم خواهد بود

٧ - حضرت رسول صلّى اﷲ عليه و آله و سلم فرمود : هر كه مى خواهد به محبوبترين اهل زمين نزد آسمانيان نگاه كند پس به حسين بنگرد.


٨ - شيخ طوسى به سند صحيح روايت كرده كه حضرت امام حسين عليه السﻼم دير به سخن آمد . روزى حضرت رسول آن حضرت را به مسجد آورد و در پهلوى خود نگه داشت و تكبير نماز گفت ، امام حسين خواست كه همراهى كند اما تكبير را درست نگفت ، حضرت به خاطر او بار ديگر گفت ، تا آنكه بار هفتم درست گفت ؛ از اين رو هفت تكبير در اول نماز سنت شد .


٩ - اهل بيت انتخاب ميوه بهشتى را به امام حسين عليه السﻼم واگذار كردند و گفتند : آنچه تو بخواهى ما به آن راضى هستيم و اين رويداد زمانى بود كه اهل بيت در خانه اميرالمؤ منين عليه السﻼم جمع بودند و جبرئيل نازل شد و گفت : اى محمد ! خداوند بلندمرتبه تو را سﻼم مى رساند و مى فرمايد كه : به على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السﻼم بگو كه از ميوه هاى بهشتى چه مى خواهند ؟

١٠ - روزى حضرت امام حسين عليه السﻼم جمعى از مستمندان را ديد كه عباى خود گسترده و نشسته بودند و نان خشكى در پيش داشتند، چون به ايشان رسيد آن حضرت را دعوت كردند، امام از اسب فرود آمد و فرمود : خدا متكبران را دوست نمى دارد و نزد ايشان نشست و با ايشان غذا خورد.
11- وقتى كه آن حضرت در صحراى كربﻼ شهيد شد، پينه هايى بر پشت مبارك آن حضرت ديدند، علت آن را از حضرت امام زين العابدين عليه السﻼم پرسيدند، حضرت فرمود : از بس كه بار بر پشت مى كشيد و شب ها به خانه هاى بيوه زنان و يتيمان و مستمندان مى برد، پشت مباركش پينه بسته بود.

  • 5 stars
    نظر از: خادم الشهدا
    1391/09/01 @ 09:02:56 ب.ظ

    خادم الشهدا [عضو] 

    السلام عليكم يااباصالح المهدى (عج)السلام عليك ياامين الله فى ارض وحجته على عباده(ياصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسين تسليت عرض مينمايم)

    به ما هم سر بزنید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.