ویژگی های تربت امام حسین(ع)


تربت امام حسين عليه السﻼم دارى ويژگى هايى است :
  1- از كعبه معظمه اشرف است .
 ٢ - آن زمين از زمين هاى بهشت است .
 ٣ - سجده بر آن خاك مقدس ، حجاب هاى هفتگانه را پاره مى كند .
 ٤ - نگاه داشتن آن سبب ايمن ى از بيم ها است .
 ٥ - در ميان متاع باعث بركت است .
 ٦ - مستحب است كام طفل را با آن خاك بردارند .
 ٧ - قرار دادن در قبر همراه مرده باعث ايمنى از عذاب مى شود

٨ - دفن كردن مرده در آن زمين مقدس ، سبب دخول بهشت است ؛ بدون حساب .
 ٩ - گردانيدن دانه هاى آن ، ثواب تسبيح گفتن را دارد .
 ١٠ - تسبيح كردن با دانه هاى آن تربت ، هفتاد برابر ثواب دارد

١١ - در زمان شهادت امام حسين عليه السﻼم اين تربت ، هر جا بود تبديل به خون شد . و در كتاب هاى معتبر علما و فقهاى بزرگ شيعه به تواتر رسيده كه آن خاك پاك مورد توجه رسو ل اﷲ صلّى اﷲ عليه و آله و سلم و امامان عليهم السﻼم ، كه همتاى قرآنند، بود . و اولين كسى كه بعد از شهادت حضرت سيدالشهداء عليه السﻼم از آن خاك پاك برداشته و به آن تبرك جست ، حضرت سيدالساجدين امام زين العابدين عليه السﻼم بوده كه آن خاك پاك را در كيسه ا ى نهاد و بر آن سجده مى كرد و تسبيحى از آن ساخته و با آن ذكر مى گفت و بعد از آن حضرت ، تمام ائمه طاهرين به آن خاك سجده مى نمودند و شيعيان را براى رسيدن به نهايت اجر و ثواب ، نه به قصد وجوب به اين كار دعوت مى كردند . و با تاكيد دستور مى دادند كه سجده برای
خد اى تعالى بايد بر زمين پاك باشد، ولى بر تربت امام حسين عليه السﻼم برتر است و باعث افزايش ثواب مى گردد . چنان كه شيخ طوسى روايت نموده است كه : حضرت امام صادق عليه السﻼم مقدارى از تربت امام حسين عليه السﻼم را در پارچه اى زرد ريخته و موقع نماز مقابل خود باز مى نمود و بر آن سجده مى كرد و تا مدتى شيعيان به اين طريق خاك را با خود نگاه مى داشتند اما بعدها براى آنكه كوتاهى نگردد به صورت مهر درآوردند و به عنوان تبرك همراه خود دارند و در موقع نماز بر آن سجده مى كنند .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.