نشانه های سلامتی


خون نقش پستچی بدن را دارد و اکسیژن، مواد غذایی، هورمون ها و… را به نقاط مختلف بدن و مواد زائد را هم به کلیه ها و کبد می رساند تا دفع شوند. برای همین خون شما می تواند به خوبی نشانگر وضعیت سلامت شما باشد. در میان تمام آزمایش های خون، معاینات و سایر عملکردهای کلینیکی و پاراکلینیکی که پزشکان انجام می دهند شاید 5 متغیر از همه مهم تر باشند. در این مطلب این 5 فاکتور مهم را به شما معرفی می کنیم.
اگر می خواهید سکته قلبی نکنید
فشارخون
میزان مطلوب و ایده آل: تا 120 روی 80 میلی متر جیوه
چرا میزان فشار خون مهم است:
اگر فشار خون بالا برود، به طور مزمن می تواند به شریان هایی که خون را در قسمت های مختلف بدن می چرخاند، آسیب برساند، اما آسیب افزایش فشارخون صرفا در عروق نیست بلکه افزایش آن می تواند به بافت ارگان های مهم بدن مثل کلیه ها هم صدمه برساند.
چه کاری باید انجام دهید:
«شما می توانید فشار خون خودتان را اندازه گیری کنید و اگر بالا بود حتما به پزشک مراجعه کنید، اگر همیشه فشار خون تان طبیعی بود باز هم در سال چند بار به پزشک مراجعه کنید تا فشار خون شما را به طریقه علمی و صحیح اندازه گیری کند.»

وقتی چربی ها خطرناک می شوند
کلسترول
میزان ایده آل: میزان LDL (چربی موسوم به چربی بد) باید کمتر از 220 میلی گرم بر دسی لیتر باشد. میزان HDL (چربی موسوم به چربی خوب) باید بالای 85 میلی گرم بر دسی لیتر باشد.
چرا میزان کلسترول خون مهم است:
اگر میزان LDL خون افراد 100 میلی گرم بر دسی لیتر بیشتر از حد طبیعی باشد احتمال بروز بیماری های قلبی در آنها 50درصد بیشتر و اگر میزان LDL خون افراد 200 میلی گرم بر دسی لیتر بیشتر از حد طبیعی باشد احتمال بیماری قلبی در آنها 70درصد بیشتر از افراد با میزان LDL طبیعی است.
چه کار باید انجام دهید:
«بهترین کار این است که هر سال آزمایش خون بدهید و میزان کلسترول و تری گلیسرید و میزان LDL و HDL آن را اندازه گیری کنید.»

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.