ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی

مقام معظم رهبری : اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم

 به گزارش واحد خبر مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه؛ این واحد حوزوی در تاریخ95/12/26 نشستی با حضور جناب آقای جمشیدکیانی همکار مرکز فناوری واطلاعات قم ، به منظور انگیزه سازی و تبیین ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی برگزار کرد .

 آقای کیانی در ابتدا با بیان این مطلب که هدف از حضور در فضای مجازی صرفا ایجاد کانال ، وبلاگ،سایت ویا گروه نیست بلکه هدف، حضور مؤثر و تأثیر گذار با خروجی مناسب است. باید ابتدا ضرورتها را شناخت و روش مقابله با آسیب ها و تهدیدات را آموخت.

وی با استناد به بیان رهبری که فرمود: : باید با استفاده از تواناییها و استعدادها ی جوانان کشور و با سیاست گذاری های صحیح، اقدامات سنجیده و هماهنگ، بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال و حضور فعال در عرصه فضای مجازی و تاثیر گذار، تولید محتوای متقن و جذاب حرکت کنید؛ درباره ضرورت و اهمیت تاثیر گذاری در این فضا تاکید کرد.

همکار مرکز فناوری و اطلاعات ،لزوم شناخت روحانیون از فضای مجازی و جلوگیری از اجرای نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان دراین محیط،مقابله با روش شبهه پراکنی دشمنان را از تاکیدات دیگر حضرت آقا به روحانیون برشمرد و افزود علمای عظام و مراجع تقلید از جمله آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی  در بیانات خود  تخریب و سازندگی را حرف نخست فضای مجازی می دانندکه حقیقتی است که نمی توان از آن فاصله گرفت و ارزش کار در آن به اندازه ارزش انقلاب اسلامی است .

کیانی، فراهم آمدن امکانات بی نظیر برای دسترسی بیش تر به مباحث دینی و معنوی، ضعف کمی و کیفی محتوای اینترنت برای دین پژوهان و مطالعات دینی، وجود دیدگاه های مختلف، آرا و برنامه های غربی در مورد موضوعات اسلامی (موجب تحمیل تفکر غربی و انحراف افراد در سنین گوناگون)، بازگشت و اقبال نسل جدید جهان به دین و معنویت، همزیستی قابل توجه دین و فضای مجازی،گسترش فعالیت های ضد دینی و اشاعه افکار و اندیشه  های باطل،  را از نواقص و مزایای فضای مجازی دانست که  هر فرد قبل از ورود به آن باید بدان ها توجه و اهتمام داشته باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.