ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی

مقام معظم رهبری : اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم

 به گزارش واحد خبر مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه؛ این واحد حوزوی در تاریخ95/12/26 نشستی با حضور جناب آقای جمشیدکیانی همکار مرکز فناوری واطلاعات قم ، به منظور انگیزه سازی و تبیین ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی برگزار کرد .

 آقای کیانی در ابتدا با بیان این مطلب که هدف از حضور در فضای مجازی صرفا ایجاد کانال ، وبلاگ،سایت ویا گروه نیست بلکه هدف، حضور مؤثر و تأثیر گذار با خروجی مناسب است. باید ابتدا ضرورتها را شناخت و روش مقابله با آسیب ها و تهدیدات را آموخت.

وی با استناد به بیان رهبری که فرمود: : باید با استفاده از تواناییها و استعدادها ی جوانان کشور و با سیاست گذاری های صحیح، اقدامات سنجیده و هماهنگ، بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال و حضور فعال در عرصه فضای مجازی و تاثیر گذار، تولید محتوای متقن و جذاب حرکت کنید؛ درباره ضرورت و اهمیت تاثیر گذاری در این فضا تاکید کرد.

همکار مرکز فناوری و اطلاعات ،لزوم شناخت روحانیون از فضای مجازی و جلوگیری از اجرای نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان دراین محیط،مقابله با روش شبهه پراکنی دشمنان را از تاکیدات دیگر حضرت آقا به روحانیون برشمرد و افزود علمای عظام و مراجع تقلید از جمله آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی  در بیانات خود  تخریب و سازندگی را حرف نخست فضای مجازی می دانندکه حقیقتی است که نمی توان از آن فاصله گرفت و ارزش کار در آن به اندازه ارزش انقلاب اسلامی است .

کیانی، فراهم آمدن امکانات بی نظیر برای دسترسی بیش تر به مباحث دینی و معنوی، ضعف کمی و کیفی محتوای اینترنت برای دین پژوهان و مطالعات دینی، وجود دیدگاه های مختلف، آرا و برنامه های غربی در مورد موضوعات اسلامی (موجب تحمیل تفکر غربی و انحراف افراد در سنین گوناگون)، بازگشت و اقبال نسل جدید جهان به دین و معنویت، همزیستی قابل توجه دین و فضای مجازی،گسترش فعالیت های ضد دینی و اشاعه افکار و اندیشه  های باطل،  را از نواقص و مزایای فضای مجازی دانست که  هر فرد قبل از ورود به آن باید بدان ها توجه و اهتمام داشته باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.