خداباوری، خودباوری و مردم باوری، راز پیروزی بر دشمن

به گزارش رابط خبر مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه نشست سیاسی ، با موضوع «پسا برجام و اثرگذاری بر محیط پیرامون » در روز دوشنبه مورخ 95/11/15 ، با حضور جناب آقای علی اصغر یوسفیان هادی سیاسی سپاه صاحب الزمان (عج الله )، در جمع طلاب و کادر برگزار شد.

پسا برجام

  هادی سیاسی سپاه در ابتدای بیانات خود گفت :اسلام از ابتدا تا کنون  با هجمه و خطری های بسیاری مواجه بوده  است .تقابل حق و باطل در هر جامعه ای وجود دارد وهر ملتی بر او جهل غلبه کند طاغوت برآنها حاکم می شود . در مسیر مبارزه حق با جاهلیت،  انقلاب اسلامی شکل گرفت که  رفع ظلم و جاهلیت از جامعه ، استکبار ستیزی و عزت بخشی  به جامعه و… ازجمله  ثمرات آن می باشد. پس از انقلاب ایران، دشمنان کمر همت بستند تا این  نظام را بشکنند. قبل از انقلاب اسلامی ،جامعه جهانی به دو قطب شرق و غرب متکی بود و  همه کشورها زیر سلطه این دو قطب بودند. ریچارد میلهوس نیکسون سی‌وهفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  در کتاب خود اشاره می کند  برای مقابله با خطر بزرگی که امروز جهان غرب و شرق را تهدید می کند باید آنها در کنار هم متحد باشند و آن خطربزرگ ، انقلاب اسلامی است.

ایشان در ادامه افزود: وضعیت اسلام،  قبل از انقلاب را باید با بعد از انقلاب سنجید، رهبری چند سال پیش فرمودند: آمریکا ،آمریکای 10 یا 15 سال پیش نیست و به دنبال فروپاشی نظام اسلامی است . هر چقدر که زمان می گذرد بین ما و آمریکا هیچ صمیمیت و دوستی  شکل نمی گیرد بلکه تقابل بین ما با آنها بیشتر می شود. وقتی مبنای ما با یکدیگرمتفاوت است،  چگونه دوستی امکان پذیر است .در مذاکرات برخی تلاش کردند تا  وانمود کنند که مشکل ما با آمریکایی ها ، انرژی هسته ای است،  در حالیکه  در فکر تقلیل تقابل ما با استکبار بودند، آنها در واقع با نظام مشکل دارند.

وی تصریح نمود، اسلام هر گاه تا به حال ضربه خورده از دشمن بیرونی ضربه نخورده،  بلکه از دشمن داخلی آسیب دیده است. اگر در تقابل با دشمن می خواهیم پیروز میدان شویم ، باید دشمن شناس،  باشیم .

هادی سیاسی سپاه  خاطر نشان شد: دشمن امروزمی خواهد اسلام بر علیه اسلام باشد یعنی از ولایت بر علیه ولایت ، استفاده می کنند .اولین کاری که دشمن می خواهد آن است که ما از او تبعیت کنیم  و نسبت به دشمن دچار خطای محاسباتی شویم. دومین هدف ، موجه نشان دادن چهره ی دشمن است :یعنی دشمنی را معرفی کنیم که از گذشته خود پشیمان شده است ودست از رفتار خود کشیده است. سومین هدف، پیشمان کردن مردم از حمایت از نظام و انقلاب و رهبری است .

یوسفیان: خداباوری، خودباوری و مردم باوری را از ویژگی های امام راحل برشمرده و افزود: دشمن می خواهد رابطه بین خداباوری و خود باوری را در بین قشر جوان ، از بین ببرد. پس باید از لغزش گاهایی که دشمن می تواند سوء استفاده کند دوری کرد واینکه بعضی می گویند ما باید به دنبال منافعمان باشیم،  پس برای رسیدن به این منافع،  این ارزشها را بایدکنار بگذاریم ، حرف نادرستی است و هدف دشمن همین است.

ایمان مستقر و پایدار به وعده الهی ،حفظ روحیه انقلابی گری ،تبعیت نکردن از کافران و دشمنان ، عدم اعتماد وعدم تبعیت از استکبار، شناخت دشمنان داخلی، از توصیه های پایانی ایشان بود که در برابر دشمنان باید به آن توجه کرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.