تهذیب زیر بنای گام برداشتن در راه خدا

به گزارش رابط خبر؛مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه ،دیدار خصوصی با آیت الله ناصری ویژه کادرو طلاب فعال در عرصه قرآن مورخ 3 /11/ 95برگزار شد.

آیت الله ناصری (حفظه الله) در ابتدای بیانات گهر بار خود حق اله و حق النبی و رعایت حقوق حضرت احدیت را راهی برای رسیدن به مقامات عالیه برشمردند و خاطر نشان شد که در گفتارو رفتار و اعمال این اهداف تجلی می کند.

ایشان با اذعان این مطلب که  ماهنوز قرآن را نفهمیده ایم و درک نکرده ایم و تنها اهل بیت هستند که قرآن را می فهمند، تصریح نمود، هر حرف از حروف قرآن 70 بطن دارد ما حتی نمی دانیم که علت حروف مقطعه در ابتدای سُور چیست و حتی اینکه چرا در بعضی سورها یک حرف مقطعه، یک آیه محسوب می شود در حالیکه در سوره ای دیگر 5 حرف، یک آیه محسوب می شود.

  آیت الله ناصری در ادامه بیانات فرمود: انس گرفتن با قرآن و عمل نمودن  به فرامین آن از اهداف طلاب ومبلغین است. هرطلبه مبلغ و مبشر و هادی برای جامعه است. این ها راه خداست و زیر بنای آن طبق آیه2 سوره مبارکه جمعه” تهذیب ” است  .دل انسان پر ازرجس و ناخالصی است. حب دنیا حب جاه و مقام ،ریا و کبر .. ، اینها را باید از دل بیرون ریخت هدف از تحصیل، نباید دنیا و متعلقات دنیا باشد .هر طلبه باید دوره اخلاق ببیند. صفات رذیله برای انسان حجاب است ،حجاب مثل سلول آهنی دور او را می گیرد تنها با دل بستن به خدا و اهل بیت می توان از این راه پر خطر گذر کرد.

ایشان در ادامه توصیه های خود فرمود:شما سربازان امام زمان( عج الله) هستید. حضرت شما را به حال خود رها نکرده«إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ ؛ همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم،…)

استغاثه و توسل به امام زمان عج الله برای طی کردن مسیر، رسیدن به اهداف معنوی و برطرف شدن مشکلات مادی است. در حد توان ارتباط مستمرتان را با امام زمان حفظ کنید. خواندن دو رکعت نمازبرای حفظ آبرو در نیمه ی شب و آشتی با خدا، توبه از اعمال گذشته و تصمیم برای ترک گناه داشته باشید.  التزام به نماز اول وقت، احترام به والدین، کنترل چشم از نامحرم، تلاوت قرآن، رعایت کُنه حجاب ، از توصیه های پایانی ایشان بود.

لازم به ذکر است گزینش طلاب جهت  دیدار، بر اساس حضور فعال آنها در کلاس تجوید کاربردی بوده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.