تولید ملی ضامن استقلال سیاسی کشور


چکیده :
توليد ملي ابزاري براي توسعه فرهنگ ديني و فرهنگ اسلامي- ايراني است. اين نکته را از آنجا مي توان دريافت که انديشه هاي سياسي هر جامعه جهت گيري هاي آن جامعه را روشن مي کند.توليد ملي در عداد ايده هايي قرار مي گيرد که در پس آن عزت ملي ديده مي شود. مقام معظم رهبري با توجه ويژه به اهميت راهبردي اين مبحث کليدي آن را به عنوان نام سال جاري مطرح نمودند. توليد ملي و حمايت از توليد داخلي از جمله آن راهکارهاي اساسي که همه جوامع، در مسير دستيابي به رشد و تعالي، بايد به آن توجه نمايند.اهميت چنين ايده مرکزي اي بر کسي پوشيده نيست؛ با اين حال اين اهميت، در وضعيت فعلي، دو چندان به نظر مي رسد؛ چه آنکه اقتضاي موقعيت اقتصادي جامعه ايران است. در مطالعه و بررسي روند پيروزمند انقلاب اسلامي مي توان به بررسي شعارهاي آن پرداخت. اگر بخواهيم به شعارهاي مردم در جريان انقلاب اسلامي توجه داشته باشيم، يکي از مهمترين شعارهاي زمان انقلاب “استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي” بود. نگاهي به اين شعار مهم نشان مي دهد که روحيه انقلابي در انقلاب اسلامي تا چه حد ميزان مستعد پرورش انديشه حمايت از توليد ملي در راستاي کسب عزت و خودکفايي است.
کشور ما بعد از انقلاب اسلامي به کانون بيداري اسلامي مبدل شده است و مرکزي براي ارائه ارزش هاي انساني و اسلامي، که با انقلاب اسلامي منافع مستکبران را به مخاطره انداخت، گرديده است. مقاومت در برابر سلطه سرمايه داري موجب شده است که کشور ما به عنوان الگويي شايسته در ميان ملل آزادي خواهد مطرح شود و شناخته گردد. طبيعتاً نظام اسلامي، از آن روي که منافع سرمايه داري را تهديد مي کند، مورد خشم و هجوم اين نظام قرار گرفته است. بنابراين نظام سلطه، با ابزار تحريم، به مقابله با مقاومت هميشگي نظام اسلامي آمده است .بنابر این کوشش شده که جایگاه تولید ملی را درایجاد وبقای هویت واستقلال ملی جامعه از طریق مطالعه درکتاب ها وتفاسیر اسلامی و آموزه های دینی واندیشه ها وسخنان بزرگان ازجمله شهید مطهری وامام خمینی _ رحمة الله علیهما_ ومقام معظم رهبری مورد بررسی قرار دهیم.
کلید واژه : تولید ملی ، هویت استقلالی ، استقلال سیاسی ، اقتصاد ، سرمایه گذاری ملی ، وابستگی

 

منیره امین نیلی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.