راهکارهای فقه تربیتی در مواجهه با آسیب های اخلاقی خانواده

برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه دانش آموخته حوزه علمیه خواهرا ن اصفهان

افتخار علوی اصفهانی دانش آموخته مرکز تخصصی فقه واصول النفیسه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان راهکارهای فقه تربیتی در مواجهه با آسیب های اخلاقی خانواده  دفاع کرد.

این جلسه با داوری حجت الاسلام و المسلمین عباس جانثاری و حضور استاد راهنما عبدالرسول احمدیان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار گردید.

افتخار علوی در دفاع از پایان نامه خود  بیان کرد:از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است و خداوند تقدیر خلقت را بر پایه جفت بودن استوار کرده و واقعیت خلقت را بر پایه مودت و رحمت قرار داده ،مهمترین بستر فعل یافتن ویژگی های او در خانواده است.

وی افزود : پایه و اساس فعالیتهای انسان  در خانواده تحقق پیدا می کند  از طرفی تربیت او در ابعاد شناختی و عاطفی و احساس و رفتار شکل می گیرد و اگر این ابعاد دچار آسیب شود مسلما سلامت انسان و خانواده و نهایت جامعه در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود : از آنجا که تهاجم فرهنگی بر فرهنگ یک ملت تاثیر گذار است ،جامعه ما در مرحله گذر فرهنگی قرار گرفته و پایین بودن سطح آگاهی جامعه از منظر فقه تربیتی اسلام در خصوص خانواده به خصوص مشکلات روحی و روانی ، تقلیدهای کورکورانه ،ارتباطات مجازی و عدم فرهنگ  آسیب های جدی در وظایف خانواده به وجود آمده است و از این طریق آمارهای طلاق را با لا می برد .

علوی اظهار داشت :باید تلاش کرد نظرا ت فقه اسلامی را در خانواده استفاده کنیم .از آنجا که فقه اسلام دید گاه عمیقی دارد و همه ابعاد وجودی انسان اعم از مادی ، فردی و اجتماعی  اشراف دارد این باعث می شود که تحلیل های تربیتی آسیب ها را بهتر بتواند درمان کند و این نگرش کمتر در این مورد تحقیقی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: فقه تربیتی تقریبا واژه جدید است حضور فقه در عرصه تربیت تعیین حکم شرعی برای مکلفات است .

گفتنی است : مهمترین آسیب های شناختی ناشی از ضعفهای اعتقادی است که در جامعه وجود دارد و خطاهایی که در اصول تفکر وجود دارد که باعث اختلاف می شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.