اعتقاد به مهدی موعود

 

فلاسفه و دانشمندان غربی اعلام کرده اند که جهان در انتظار مصلحی بزرگ است که به عنوان نمونه می توان این اشخاص را نام برد:

1-برتراند راسل ، فیلسوف مشهور انگلیسی می گوید:« جهان در انتظار مصلحی است که آن را در زیر یک پرچم و یک شعار در می آورد».

2- دانشمند بزرگ «انشتین» می گوید: « روزی که سراسر جهان را صلح و صفا فرا گیرد و مردم با یکدیگر دوست و برادر باشند، دور نیست».

3-جالب تر و مهم تر ، سخن « برنارد شاو» فیلسوف معروف انگیسی است که در کتاب خود « انسان و سوپر من» بشارت به آمدن مصلح جهانی می دهد. استاد محمود عقاد در کتابش به نام «برنارد شاو» در این مورد چنین اظهار نظر می کند:« به نظر ما هم ، آمدن «سوپر من برنارد شاو » محال نیست. و سخن او درباره ی آن شخص ، از حقیقی ثابت و استوار برخوردار است».

اما پیروان تمام فرقه ها و مذهب های اسلامی ،بر اساس بشارتهای پیامبر گرامی اسلام (ص) به ظهور حضرت مهدی(ع) در آخر الزمان معتقدند، و در این امر هیچ گو نه اختلافی نیست . گروه زیادی از دانشمندان اهل سنت از آغاز قرن سوم هجری تا به امروز اعتام داشته اند که اعتقاد به این ظهور ، نه تنها مورد اتفاق مسلمانان ، بلکه از اعتقادات مسلم اسلامی است.

نکته مهم تر این که بعضی از این بزرگان فتوا داده اند که چنین شخصی با تازیانه های دردناک و اهانت باید تنبیه و مجازات شود ، تا به کوری چشمش به حق و واقعیت باز گردد.

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه علمیه الزهرا شهرستان قروه
    1391/03/25 @ 10:02:41 ق.ظ

    مدرسه علمیه الزهرا شهرستان قروه [عضو] 

    نکاتی از آیات 41 تا 45 از سوره انفال:
    برپايه‏ ى روايات، سهم خدا در اختيار رسول و سهم رسول و پس از او، در اختيار امام است. و اين سه سهم در زمان غيبت امام، در اختيار نوّاب خاص و يا نوّاب عام او يعنى مجتهد جامع الشرايط و مرجع تقليد قرار داده مى‏شود.
    نشانه‏ ى ايمان كامل، خمس دادن است. بدنبال بيان ايمان، عبادت، هجرت و جهاد مى‏فرمايد: «لِلّه خمسه… ان كنتم آمنتم…» بنابراين خمس، واجب دائمى و مستمرّ است، نه موسمى و موقّت، چون شرط ايمان است.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.