آداب و سنن پیامبر

در روایات آمده که رسول خدا صلی الله علیه و آله کفش خود را پینه می زد ،و لباسش را وصله می کرد ، و خود درِِ خانه را باز می کرد ، و شیر گوسفندان را می دوشید، و شتر را می بست سپس شیر آن را می دوشید،و چون خادمش از آسیاب کردن خسته می شد به او کمک می کرد و خود آسیاب می نمود.
آب وضوی شبش را خود تهیه می کرد؛هیچ کس در شرم وحیا بر او پیشی نداشت؛هنگام نشستن تکیه نمی کرد در کارها به اهل خانه کمک می نمود وبا دست خود گوشت خرد می کرد.
چون بر سر سفره غذا حاضر می شد مانند بندگان می نشست؛ هرگز در اثر پر خوری باد گلو نزد.
دعوت هر کسی را چه آزاد باشد یا بنده می پذیرفت ،هدیه را قبول می کرد گر چه جرعه ای شیر بودو از غذای هدیه می خورد ولی از صدقه نمی خورد. به چهره کسی خیره نمی شد .برای خدا خشم می گرفت ولی برای خویش خشم نمی گرفت . گاهی از گرسنگی سنگ بر شکم می بست . هر طعامی که حاضر می شد میل می کرد .
دو لباس روی هم نمی پوشید،گاه یک نوع بُرد یمانی راه راه به تن می کرد.گاه عبایی پشمینه روی دوش می افکند.و گاه لباسهای کلفت از پنبه کتان می پوشید.و بیشترین لباسهای حضرتش سفید بود.زیر عمامه شب کلاه به سر می گذاشت،پیراهن را از سمت راست آن می پوشید.

فداک یا رسول الله

از کتاب سنن النبی   -علامه طبا طبا ئی

  • 5 stars
    بارانی
    نظر از: بارانی
    1391/07/11 @ 10:08:04 ق.ظ

    بارانی [عضو] 

    زیبا بود .موفق باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.