مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان
رشته فقه و اصول
رشته فقه و اصول
برای آشنایی بیشتر با کتاب « پیام های عاشورا و جایگاه آن در نهج البلاغه» از محمد دشتی برگزیده ای از آن را به عنوان نمونه در ذیل آورده ایم:
روشهای مقابله با دین
دشمنان اسلام با تمام قدرت و امکانات ،در آغازبا سیاست برخورد مستقیم و سرکوبی مسلمین برخاستند امّا موفق نشدند ،و خداوند در تمام جنگها ،پیامبر اسلام(ص) را پیروز گردانید.
چون روشهای نظامی و بر خوردهای مستقیم را بی فایده دیدند ،به استحمار فکری مردم ،به اغفال مغزها و اندیشه ها ،به انحراف افکار عمومی و فریب دادن فکرها و دل ها همت کردند.
*سیاست نفوذ و ضربه رادر پش گرفتند.
*به ظاهر مسلمان شده تا در فرصت مناسب از درون تهاجم کنند.
*به شیوه های غیرنظامی روی آوردند.
*سیاست«مذهب علیه مذهب »را تدارک دیدند.
*با شعار طرفداری از دین به نابودی دین فکر کردند.
*برای انزوای مسجد پیامبر (ص) مسجد ضرار ساختند.
* برای انزوای عترت پیامبر (ص) گفتند:فقط قرآن خدا ما را کافی است.
*به بهانه حفظ وحدت ، بخشنامه کردند که احادیث را جمع آوری و بسوزانند.
*به بهانه اصلاح دین ،بسیاری از حلال ها را حرام و حرام ها را حلال اعلام نمودند که تا زمان حضرت ابا عبدالله (ع) به تدریج خطر فراوانی اصالت دین را تهدید می کرد.
*در زمان اولی و دومی و سومی بسیاری از حلال ها ،حرام اعلام شد.
*خرافات فراوانی به نام اسلام رواج یافت.
*فرقه های به ظاهر اسلامی رشد کردند.
*دگرگو نیهائی در احکام اسلام با سیاست معاویه و هواپرستان بنی امیّه پدید آمد.
*ارزش های دین در دوران حکومت معاویه به ضد ارزشها تبدیل شد.
*شرابخواران باده بر دست با نام خلیفه ی رسول خدا حکومت کردند.
*فاسدان بی پروا به تبیین احکام دین روی آوردند.
*تفسیر صحیح آیات قرآن ممنوع گردید که معاویه به ابن عباس گفت قرآن را بیاموز و بخوان ولی تفسیر نکن.
*جاهلیت گذشته این بار با آب و رنگ به ظاهر اسلامی باز گشته بود.
اینجاست که نقش« عاشورا ی حسینی» را می توان بدرستی درک نمود ،امروزه در جهان معاصر ،در مراکزآموزشی کشور اسلامی ما،در کنار دریای خون شهیدان ،هنوز هم روشنفکران تاریک دل را می نگریم که آگاهانه و نا آگاهانه ،اصل تداوم اصالت دین را هدف قرار داد ند و همان روشها و تفسیرها و ابزار مقابله با دین را که سردمداران بنی امیه بکار گرفته بودند،بکار می گیرند.اما با آب و رنگ متناسب با جهان امروز به بهانه های مختلف به تطبیق اسلام با مکاتب غربی همّت گماشتند که:
*اومانیسم اسلامی
*اگزیستانسیالیسم اسلامی
*دیالکتیک توحیدی
*پراگماتیسم اسلامی
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه در 1391/09/25 ساعت 03:28:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |
1391/09/27 @ 09:27:37 ق.ظ
مدرسه علمیه الزهرا شهرستان قروه [عضو]
سلام با موضوع شایـعه پـایـان جـهان در شـب یـلدا ! به روزيم . به وبلاگمون سر بزنيد نظرتون برامون مهمه!…