مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان
رشته فقه و اصول
رشته فقه و اصول
آنچه ممکن است موجب شبهه در ذهن ساده اندیشان شود ، طول عمر آن حضرت است ، ولی باید دانست که طول عمر یک انسان حتی تا چندین هزار سال نه محال عقلی است و نه محال عادی؛ زیرا محال عقلی آن است که به اجتماع یا ارتفاع دو نقیض منتهی شود، مثل آنکه بگوییم: هر چیزی یا هست یا نیست ؛ و هر عددی یا زوج است یا فردا … که اجتماع و ارتفاع هر دو عقلا محال است ؛ و محال عادی آن است که به نظر عقل ممکن است، ولی با قوانین طبیعت سازگار نیست ، مانند آنکه در آتش بیفتد و نسوزد.
اما طول عمر انسان در قرن ها و بقای سلولهای بدن به حال نشاط جوانی ، نه از قسم اول است و نه از قسم دوم ؛ بنابر این اگر حیات انسانی مانند حضرت نوح 950 سال یا بیشتر به طول انجامید ، زیاده بر آن هم ممکن است؛ و از همین روی ، دانشمندان در جستجوی یافتن راز بقای حیات و نشاط جوانی بوده و هستند و می توان با قواعد علمی بدن انسان را از زوال و آفت نگهداری کرد.
بنا بر این طول عمر یک انسان از نظر عقلی و عملی ممکن است ، هر چند راز آن برای بشر کشف نشده باشد .
گذشته از این ، اعتقاد به امام زمان (ع) در مرتبه ی بعد از اعتقاد به قدرت مطلقه و قدرت بی حدّ خداوند متعال و اعتقاد به نبوّت انبیاء و تحقق معجزه است و بر این اساس ، آ ن دست قدرتی که آتش را بر ابراهیم سرد و سلامت می کند و سحر ساحران را در کام عصای موسی نابود می نمایید و پیکر مرده را به دم عیسی زنده می کند و اصحاب کهف را قرن ها در حالت خواب بدون مدد غذا نگه می دارد ، برای او نگه داشتن انسانی در طول هزاران سال همراه با نشاط جوانی-به جهت حکمت بقای حجت در زمین و نفوذ مشیت به غلبه ی حق بر باطل - سهل و آسان است.
دیر زمانی نیست که قبر شیخ صدوق در ری شکافته شد و بدن تازه ی او نمایان گشت و روشن شد که قانون طبیعت در مورد پیکر او استثنا خورده و عوامل فساد از تاثیر در اندراس بدن او عقیم گشته است!
اینک اگر عمو میت قانون طبیعت در مورد شخصی که به امام زمان (ع) به دنیا آمده و کتابی را عنوان کمال الدین و تمام النعمه به نام آن حضرت نوشته است تخصیص بخورد ، تخصیص آن در مورد خلیفه ی خدا و وارث جمیع انبیا و اوصیا تعجب ندارد.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه در 1391/02/27 ساعت 04:05:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |
1391/02/27 @ 06:19:39 ب.ظ
قیاسی [عضو]
دوست ظاهر و دشمن پنهان
قال مولانا جواد الائمه عليه السلام :
لا تكن وليا لله فى العلانية و عدوا له فى السر.(57)
نباشيد دوست خدا در ظاهر و دشمن خدا در پنهان .
مباش از دوستان حق بظاهر ****چو در پنهان به حق باشى تو كافر
گرت باطن زظاهر هست بهتر ****بود اعمال تو مرضى داور