طول عمر حضرت مهدی (ع)

آنچه ممکن است موجب شبهه در ذهن ساده اندیشان شود ، طول عمر آن حضرت است ، ولی باید دانست که طول عمر یک انسان حتی تا چندین هزار سال  نه محال عقلی است و نه محال  عادی؛ زیرا محال عقلی آن است که به اجتماع یا ارتفاع دو نقیض منتهی شود، مثل آنکه بگوییم: هر چیزی یا هست یا نیست ؛ و هر عددی یا زوج است یا فردا   … که اجتماع و ارتفاع هر دو عقلا محال است ؛  و محال عادی آن است که به نظر عقل ممکن است، ولی با قوانین طبیعت سازگار نیست ، مانند آنکه در آتش بیفتد و نسوزد.

اما طول عمر انسان در قرن ها و بقای سلولهای بدن به حال نشاط  جوانی ، نه از قسم اول است و نه از قسم دوم ؛ بنابر این اگر حیات انسانی مانند حضرت نوح  950 سال یا بیشتر به طول انجامید ، زیاده بر آن  هم ممکن است؛ و از همین روی ، دانشمندان در جستجوی یافتن راز  بقای حیات و نشاط جوانی بوده و هستند و می توان با قواعد علمی  بدن انسان را از زوال و آفت نگهداری کرد.

بنا بر این طول عمر یک انسان از نظر عقلی و عملی ممکن است  ، هر چند راز آن برای بشر کشف نشده باشد .

گذشته از این ، اعتقاد به امام  زمان (ع) در مرتبه ی بعد از اعتقاد به قدرت مطلقه و قدرت بی حدّ خداوند متعال  و اعتقاد به نبوّت انبیاء  و تحقق معجزه  است  و بر این اساس ، آ ن دست قدرتی که آتش را بر ابراهیم  سرد و سلامت می کند و سحر ساحران را در کام  عصای موسی نابود می نمایید و  پیکر مرده را به دم عیسی زنده می کند و اصحاب کهف را قرن ها در حالت خواب بدون مدد غذا نگه می دارد ، برای او نگه داشتن انسانی در طول هزاران سال همراه با نشاط  جوانی-به جهت حکمت بقای حجت در زمین و نفوذ  مشیت به غلبه ی حق بر باطل - سهل و آسان است.

دیر زمانی نیست که قبر شیخ  صدوق در ری شکافته شد و بدن تازه ی او نمایان گشت و روشن شد که قانون طبیعت در مورد پیکر او استثنا خورده و عوامل فساد از تاثیر در اندراس بدن او عقیم گشته است!

اینک اگر عمو میت قانون طبیعت در مورد شخصی که به امام زمان (ع) به دنیا آمده و کتابی را عنوان کمال الدین و تمام النعمه  به نام آن حضرت نوشته است  تخصیص  بخورد ، تخصیص آن در مورد خلیفه ی خدا و وارث جمیع انبیا و اوصیا تعجب ندارد. 

  • نظر از: قیاسی
    1391/02/27 @ 06:19:39 ب.ظ

    قیاسی [عضو] 

    دوست ظاهر و دشمن پنهان
    قال مولانا جواد الائمه عليه السلام :

    لا تكن وليا لله فى العلانية و عدوا له فى السر.(57)
    نباشيد دوست خدا در ظاهر و دشمن خدا در پنهان .

    مباش از دوستان حق بظاهر ****چو در پنهان به حق باشى تو كافر
    گرت باطن زظاهر هست بهتر ****بود اعمال تو مرضى داور

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.