#شوهر من وقتي باهاش صحبت ميکنم اصلا اهميت نميده..

شوهر من وقتي باهاش صحبت ميکنم اصلا اهميت نميده يهو ميره بابچم بازي ميکنه يا مثلا فيلم ميبينه بعدشم ديگه نميگه ادامه بده خيلي ازدستش ناراحتم…هر حرفي باشه اينجوریه ..البته من هميشه تو بهترين شرايط باهاش حرف ميزنم زمانيکه خسته نباشه کاري نداشته باشه اما نميدونم چرا اينجوريه؟!!

✍️پاسخ:

✅گفتيد که همسرتان موقع صحبت به شما توجهي نمي کند و حرفتان را با رفتارهايش قطع مي کند. گاهي مرد در شرايط خاصي قرار دارد يا از نظر شغلي تحت فشار است و شايد خانم تصور کند که علاقه مردش به او کم شده است ولکن شايد اين دوره آغاز يک تحول باشد آغاز يک تغيير. اگر بتوانيد از اين دوره به سلامت عبور کنيد و با صبر و حوصله و فداکاري و حفظ رابطه عاطفي تان، بار ديگر رابطه عاطفي شما عميق تر مي شود ولکن اين بار از روي شناخت نه احساسات.

ممکن است وظايف شغلي اش سنگين تر شده باشد و فشار زندگي باعث شده باشد که به شما بي توجه باشد و به صحبت هاي شما توجهي نکند ولکن به هر حال مشکل شما بزرگ نيست و شايد اصلا مشکل محسوب نشود.

البته يک سري تفاوت هاي اساسي بين زن و مرد وجود دارد و زنها تمايل به ابراز علاقه کلامي به هم دارند و به رابطه اهميت مي دهند در حالي که مردها چنين نيستند.

مردها محبت خود را بصورت عملي نشان مي دهند در حاليه از نظر زنها محبت بايد کلامي باشد و بيان شود و بايد به اين تفاوت ها هم توجه داشت.

توصيه مي کنيم:

- مواقعي که ارتباط عاطفي داريد، از اين فرصت استفاده کنيد با او صحبت کنيد. از احساس تان بگوييد. بدون اينکه به او برچسب ظالم بودن، بي توجه بودن، ناداني يا … بزنيد به او بگوييد که تا چه حد از این رفتارش (قطع شدن صحبت) مي رنجيد و دلشکسته مي شويد.

- از او بخواهيد که تمريني انجام دهيد. هر کدام برگه اي برداريد و انتظارات تان از همسر را يادداشت کنيد و درجه اهميتي که هر خواسته برايتان دارد يا با عددي از 1 تا 100 نمره دهيد و اين برگه ها را به هم بدهيد. او بايد از انتظارات شما آگاه شود.

- شما مي توانيد کتاب هايي در اين زمينه تهيه کنيد و به او هديه دهيد. ولکن بهترين کار اين است که او را ترغيب کنيد تا براي بهبود زندگي مشترک تان با هم در جلسات مشاوره شرکت کنيد.

در هر صورت همسر شما با مهارت هاي ارتباطي و همسرداري آشنا نيست و بايد آنها را از طريق مطالعه کتب افزايش دهد.

- امینی، ابراهیم، همسرداری، قم: بوستان کتاب قم، 1392.
- افروز، غلامعلی، روان شناسی خانواده: همسران برتر، تهران: انجمن اولیاء و مربیان، 1389.
- بهار، علی‌رضا، مهارتهای زندگی در قرن 21: روابط همسران (حقوق متقابل زن و مرد)، اصفهان: نقش نگین، 1388.

  • 4 stars
    G
    نظر از: G
    1397/03/18 @ 05:59:00 ب.ظ

    G [بازدید کننده]

    بسیار آموزنده و عالی
    ماجور باشید

  • پاسخ از: مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه
    1397/03/18 @ 10:53:09 ب.ظ

    مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه [عضو] 

    از نظرتون ممنونیم

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.