شاخص جهاد اقتصادی مطلوب از دیدگاه قرآن

موضوع اين تحقيق با عنوان (( اقتصاد مطلوب از ديدگاه قران )) مي باشد . اقتصاد از جمله مسائل با اهميت زندگي هر فرد و بالتبع جامعه محسوب مي گردد . اين تحقيق با هدف بررسي آيات اقتصادي قرآن و استخراج منابع و طرق كسب درآمد و منفعت حلال از متن آيات ، تنظيم شده است . لذا بر آن است كه ضمن آشنا نمودن خوانندگان با اين مسئله ، پاسخگوي سوالات مطرح شده باشد .
مهمترين پرسشهايي كه سعي شده در اين مقاله ي پژوهشي به انها پاسخ داده شود اين است كه اصلا اقتصاد به چه معنا است و چه اهميتي براي حيات جامعه دارد و فقدان آن چه پيامد هايي را به دنبال خواهد داشت ؟ و آيا قرآني كه عزت نفس و عفت ازاظهار فقررا در سيماي فقرا مي ستايد براي دوري از فقر و حفظ عزت نفس در پرتو بهره مندي از مواهب الهي و منابع خدادادي توصيه هاي را دارد ؟‌و اگر آري آن منبع كسب درآمد و ترقي اقتصادي چيست ؟‌وآيا بهره مندي از اين مواهب بي رويه و بدون قيد و شرط است يا در چارچوب خاصي قرار گرفته است ؟.
واژگان كليدي اين تحقيق (( اقتصاد )) ،‌(( فقر )) ،‌(( عدالت ))،‌(( توسعه ))، (( مالكيت )) ،‌(( درآمد )) (( محدوديت )) مي باشد.
تحقيق حاضر بر اساس ماهيت و روش (( تحليلي – توصيفي )) و به لحاظ استفاده از اطلاعات (( موردي )) است.
روش انجام كار به صورت كتابخانه اي است كه به اين منظورابتدا با مطالعه كتب اقتصادي بويژه اقنصاد اسلامي و جمع آوري آيات مربوط به اقتصاد ، از كتب تفسيري و روايي و لغوي بهره گرفته شد.

نگارنده :فاطمه یزدانی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.