حضرت مهدی (ع ) مظهر رسول الله (ص) است

همچنانکه حضرت رسول اکرم (ص) خاتم پیغمبران و به او نبوت پایان پذیرفته است ، حضرت حجت (ع) خاتم اوصیا ء است و به او وصایت و امامت پایان می پذیرد ؛

و همچنانکه آغاز دین به رسول اکرم (ص)بوده است، ختم آن به مهدی موعود (ع) خواهد بود؛ در روایات عامّه و خاصّه به این نکته توجه داده شده و از رسول گرامی اسلام(ص) چنین نقل شده است:”المهدی منّا یختم الدین بنا کما فتح بنا“(مهدی از ماست و دین همانگونه که به وسیله ی ما آغاز شد ، به ما نیز پایان می پذیرد ) و بدین جهت، در آن حضرت خصوصیّات جسمی وروحی و اسمی خاتم ، ظهور کرده است.

افتتاح و آغاز دین ،و اختتام و پایان آن به دو شخص هم نام محمّد و هم کنیه ابوالقاسم و هم شکل و شمایل و هم سیرت و اخلاق ، برای اهل نظر حکایت از مقام و منزلتی می کند که فوق ادراک و بیان است!

از رسول خدا(ص)روریت شده است که فرمودند: “مردی از امّت من بیرون می آید که اسم او برابر با اسم من و خلق او خلق من است ،پس زمین را از عدل و قسط پر می کند ، همچنان که از ستم و بیداد پر شده باشد".

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.