امام حسین و فلسفه ی انتظار

با توجه به ره آورد آینده نگری مثبت ،و فلسفه انتظار است که حضرت اباعبدلله (ع) در صبح عاشورا چند ساعت مانده به شهادت یاران در یک سخنرانی وحی گونه ،به
*آینده و تحولات آینده می پردازد.
*ره آورد خونهای اصحاب و یارانش در کربلا را تحلیل می کند .
*و بشارت می دهد که :
این خونها هدر نمی رود، زنده و جاویدان می ماند،حرکت ها پدید می آورد،و به ظهور حضرت مهدی(ع) می انجامد،به عدل جهانی و به حکومت جهانی قرآن متصل می شود.
و ادامه می دهد که :
من و شما دوباره زنده می شویم ،دوران «رجعت» و بازگشت دوباره ی امامان معصوم (ع)فرا می رسد ،و حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(ع) را تداوم می بخشم.
“پس بشارت باد شما را ،سوگند به خدا اگر ما را امروز بکشند پس همانا ما بر پیامبران وارد می شویم ، و همانجا می مانیم تا خدا بخواهد،پس (در آخر الزمان ) من اول امامی هستم که سر از خاک بر می دارم.(و پس از قائم آل محمد ) حکومت جهانی را اداره می کنم…در پاک سازی زمین هر حیوانی را که خدا گوشت او را حرام کرده نابود می سازم تا آنکه بر روی زمین جنبنده ای جز حیوانات پاکیزه باقی نمی مانند.بحار الانوار ج45ص81
جالب اینکه این سخنان گرانقدر ،و بشارت شگفتی آور را در مدینه ،یا در بین راه مکه و…مطرح نمی کند
بلکه در لحظه های خون و شهادت ،و پرواز یاران به سوی خدا و آنگاه که در دو سخنرانی با کوفیان صحبت کرد ،و آنان را در ریختن خون فرزندان رسول خدا مصمم دید ،مطرح فرمود.
چند لحظه قبل از شهادت یاران در صبح عاشورا،از آینده ی جهان و حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) و سرنوشت حکومت جهانی اسلام پس از امام زمان(ع) سخن می گویدو با صراحت بشارت می دهد.

از کتاب پیامهای عاشورا وجایگاه آن در نهج ا لبلاغه از محمد دشتی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.