اطلاع گذشتگان بر شهادت امام حسین (علیه السلام)

 حضرت زكريا عليه السﻼم :حضرت زكريا از خدا خواست كه نام هاى مقدس آل عبا را به او تعليم نمايد تا در سختى ها به آنها پناه برد . جبرئيل آمد و نام هاى ايشان را به آن حضرت تعليم نمود . هرگاه حضرت زكريا نام محمد و على و فاطمه و حسن عليهم السﻼم را بر زبان جارى مى كرد غم او برطرف مى شد و خوشحال مى گشت و چون نام مبارك امام حسين عليه السﻼم را به ياد مى آورد، گريه بر او غلبه مى كرد و نمى توانست خوددارى كند . پس روزى مناجات كرد و سبب را پرسيد . خداوند عالم قصه شهادت و مظلوميت آن حضرت را به زكريا وحى نمود و فرمود : كهيعص ) كاف ( اشاره به كربﻼ و ) هاء ( هﻼك عترت طاهره و ) ياء ( يزيد كه كشنده و ظلم كننده به ايشان و ) عين ( عطش و ) صاد ( اشاره به صبر ايشان بر آن مصيبت هاست ) . 

حضرت ابراهيم عليه السﻼم :از حضرت امام على بن موسى الرضا عليه السﻼم روايت است كه خدا فرمود : اى ابراهيم ! گروهى كه ادعا دارند از امت محمدند، حسين و فرزندان او را با ظلم و دشمنى خواهند كشت . چنان كه گوسفند را مى كشند به سبب اين كار سزاوار خشم من خواهند شد . آنگاه ابراهيم بى تاب شد و دلش به درد آمد و گريان شد .  

حضرت آدم عليه السﻼم چون آدم عليه السﻼم به زمين آمد براى يافتن حضرت حوا در زمين مى گشت تا آنكه به صحراى كربﻼ رسيد . چون وارد آن صحرا گرديد امواج حزن و اندوه به او رو آورد و چون به مقتل امام حسين عليه السﻼم رسيد، پايش به سنگى خورد و خون از پاهاي ش جارى شد، علت را پرسيد، خدا به او وحى كرد : در اين زمين برگزيده من حسين شهيد خواهد شد، خواستم كه تو در آزار و اندوه با او شريك باشى .

  حضرت نوح عليه السﻼم حضرت نوح چون سوار كشتى شد و كشتى به كربﻼ رسيد، موجى برخاست و كشتى در خطر غرق شدن قرار گرفت ، نوح بسيار ترسيد و گفت :

پروردگارا ! در هيچ زمينى به من نرسيد، آنچه در اين زمين رسيد . پس جبرئيل نازل شد و گفت : اى نوح ! اينجا مكانى است كه فرزندزاده خاتم انبيا و فرزند بهترين اوصياء شهيد خواهد شد .

حضرت سليمان عليه السﻼم روزى باد مجلس حضرت سليمان را بر روى هوا مى برد به صحراى كربﻼ كه رسيد، باد سه بار مجلس او را گردانيد و ترسيد كه بيفتد . وقتى كه باد آرام گرفت و مجلس بر زمين فرود آمد، علت اضطراب را از باد پرسيد ؟ گفت : سببش اين بود كه در اين مكان نورديده احمد مختار و فرزند گرامى حيدر كرار، به دست يزيد كه زمينيان و آسمانيان او را لعنت مى كنند، شهيد خواهد شد . سليمان دست به دعا برداشت و بر قاتل آن حضرت لعنت و نفرين بسيار كرد و همه آدميان و جنيان و مرغانى كه همراه او بودند آمين گفتند و از بركت آن لعنت بادى وزيد و مجلسش را از آن صحرا بيرون برد .

عﻼوه بر آگاهى گذشتگان و امت هاى پيشين از شهادت حضرت سيدالشهداء عليه السﻼم حضرت رسول صلّى اﷲ عليه و آله و سلم و حضرت اءميرالمؤ منين عليه السﻼم نيز شهادت آن حضرت را خبر داده اند . حميرى در قرب اﻻسناد به سند معتبر از حضرت امام صادق عليه السﻼم ر وايت كرده است كه حضرت اءميرالمؤ منين عليه السﻼم با دو نفر از ياران خود به صحراى كربﻼ رسيدند، ناگاه آب از ديده هاى مباركش فرو ريخت و فرمود : اينجا محل خوابيدن شتران ايشان است و اينجا مكان فرود آمدن بارهاى ايشان است ، در اين جا خون هاى آنان ريخته مى شود، خ وشا به حال تو اى خاك كه خون هاى دوستان خدا بر تو ريخته مى شود .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.