موضوع: "فضای مجازی"

#تله گرام....

❌ با بررسی دقیق تاریخ #طرح_ریزی_استراتژیک جنگ صفین و #عملیات_نفوذی که عمروعاص به عنوان مشاور جنگ روانی معاویه، در سپاه اسلام اجرا کرد، خواهیم فهمید که اَبَر مرد تاریخ خلقت، امیرالمؤمنین (علیه السلام)، عالم به رازهای ملکوت چگونه جنگ برده نظامی را در آخر واگذار کرد!

❌ پروژه نفوذ با جریان حق چه کرد!
چه شد که لشگر حق با وجود مهره‌های سنگین مثل ابن‌عباس به عنوان یک #استراتژیست!
عمار یاسر به عنوان یک #تئوریسین!
مالک اشتر به عنوان فرمانده میدان!
و خود امیرمومنان (علیه السلام) به عنوان امام و لیدر جامعه پای میز #مذاکره آمدند!

⚡ یک کلمه! #نفوذ
نفوذیانی مثل اشعث‌ابن‌قیس که گفتمان #سازش و #تعامل و ایجاد نیاز کاذب مذاکره را وجه غالب افکار عمومی کردند و درحالی که مالک اشتر تا سرنگونی خیمه #نفاق فقط ده ضربه شمشیر فاصله داشت!
این قدرت موج‌سازی #افکار_عمومی، تسلط و موج‌سواری بر آن بود که لنگر بین زمین و آسمان علی (علیه السلام) را مجبور کرد که بگوید: مالک برگرد! و صدای حکمیت (بخوانید مذاکره) از سپاه علی (علیه السلام) بلند شد!

❌ و در آخر شخص تعامل‌گرای دشمن ندیده و معتدلی چون #ابوموسی_اشعری رو به عنوان مذاکره کننده ارشد به امیرمومنان (علیه السلام) تحمیل کردند! درحالی که نظر امام به #دیپلمات کارکشته و سخن‌وری چون ابن‌عباس بود!

در #مذاکرات اشعری متعهد به انجام تعهدات خود قبل از انجام تعهدات جریان مقابل شد که علی (علیه السلام) را از خلافت خلع کند و در مقابل عمروعاص هم همین کار را در قبال معاویه انجام دهد!
مکانیزم پله پله انجام دادن تعهدات رعایت نشد!
از آنجایی که اشعری اعتقادی به فریب و نیرنگ دشمن نداشت #مکانیزم_بازگشت_پذیری هم برای خود متصور نشد و فریب لبخندهای عمروعاص را خورد!
و وقتی به تعهدات خود عمل کرد و نوبت به تعهدات طرف مقابل رسید، همگان می‌دانند که چه شد!
و مذاکره‌ای که در خیال خام خود قرار بود #برد_برد باشد،
به شکست مطلق سپاه حق و در آخر به رژیم‌چنج و تغییر حکومت انجامید!
از نکات بسیار بسیار مهم و استراتژیک جنگ صفین! این بود که به مخیله هیچ یک از سپاهیان حضرت علی (علیه السلام) هم خطور نمی‌کرد که کوبیدن بر طبل مذاکره!

❌ در آخر به شکست ولی‌الله الاعظم و ساقط شدن حکومت عدل مطلق و سال‌ها بعد حاکم شدن ظالمان مطلق امثال یزید و مروان و حجاج‌ابن‌یوسف‌ها بر آنها بیانجامد!

⚠ خلاصه:
آن‌هایی که حاکمی چون علی (علیه السلام) رو برنتافتند و کنار زدن،دیری نپایید که توسط حجاج ابن یوسف سلاخی شدند! والعاقبت للمتقین

? کسانی که با تله‌گرام مذاکره می‌کنند و به مدیران صهیونیست آن متعهد می‌شوند و به تعهدات خود قبل از آن‌ها تمام و کمال عمل می‌کنند و اطلاعات و اموال و نوامیس میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، اگر خوش‌بینانه، «نفوذی» و نیروی دشمن نباشند، جاهل‌ند و باید پاسخ‌گوی پایان ماجرا و نتایج تصمیمات خلاف شرع و قانون خود باشند…

#سنصلی_في_القدس

#سنصلی_في_القدس

معاویه، توییتر و تلگرام

معاویه، #توییتر و #تلگرام نداشت، اما با جنگ روانیِ عمروعاص و رسانه هایش کاری کرد که اهل شام وقتی خبر #شهادت_علی در محراب عبادت را شنیدند، میگفتند: مگر علی #نماز هم میخواند!؟

معاویه نسلی را با #دروغ و بغض علی(علیه السلام) تربیت کرد، همانهایی که پس از عاشورا با ورود کاروان خاندان حسین(علیه السلام) به شهر شام فرزندان علی(علیه السلام) را کافر و خارجی می خواندند.

قدرت رسانه، آن هم رسانه ای که در خدمت #خواص_زیرک باشد از صدها لشکر بیشتر است.